Cestování

Letem světem na jih Francie – Toulouse

Moje další cesta ze zmiňovaného Marseille vedla do Toulouse. Toulouse je od Marseille cca 6,5 hodiny jízdy autobusem, takže jsem do Toulouse přijela večer a zamířila si to přímo na pokoj. Ubytování v Toulouse jsem volila blízko nádraží, abych to měla večer kousek, byl tam snad trochu klid. Ubytovala jsem se tedy na obě noci u milého páru (akorát že slečna neuměla ani slovo anglicky a týpek musel odjet na pracovní cestu, takže žádný rozhovor se nekonal). Na objevování Toulouse jsem si nechala 1,5 dne s tím, že páteční dopoledne už se budu tahat s batohem, takže žádná divočina. No a jelikož jsem dorazila poměrně pozdě, stavila jsem se pro turistickou mapu na vlakové nádraží až ráno. Opět bych zmínila, že Toulouse se dá krásně zvládnout za jeden den a já jsem spíše natahovala procházky, aby mi něco zůstalo i na další den. Tak se pohodlně usaďte, otevřete mapu a vydejte se se mnou na procházku po Toulouse.

Marche Victor Hugo nabízí spoustu úžasných pohledů:)

Den první – křížem krážem po Toulouse

Z nádraží jsem si to zamířila nejdříve k Marché Victor Hugo, což jsou místní trhy, kde nakupují hodně Francouzi (mezi 12-14. jsou nad trhy otevřené restaurace, kdyby měl někdo chuť na mořské potvory). Odtud jsem de vydala přes Rue du Périgord, kde je kaple des Carmélites. V Toulouse si každopádně všimněte cedulí u památek a v dalších ulicích, kde je vždy trocha historie. Ulice vás dovede k bazilice St. Sernin, u které je také malá budova muzea St. Raymond.

Basilica of Saint-Sernin

Pak jsem to vzala kolem univerzity (ráda koukám na univerzity v jednotlivých zemích, jak se tak asi studenti mají), do prostor univerzity je prakticky zakomponován kostel St. Pierre des Chartreux a když budete pokračovat k vodě, minete menší kostel St. Pierre des Cuisines a dojdete na Place St. Pierre.

Univerzita

Já jsem pak pokračovala přes řeku po mostě. Na druhém břehu je hned po pravé ruce Dome de la Grave (ale zrovna jej opravovali), pak jsem se vydala uličkami vlevo směrem k druhému mostu. Ještě před mostem Neuf je po levé ruce Hôtel Dieu St. Jacques, což je krásná budova, a ve vchodu A najdete malé muzeum medicíny a farmacie. Je zdarma, ale otevřeno jen na konci týdne. A celé jen francouzsky, paní mluvila také jen francouzsky, ale ony se ty medicínské názvy docela prolínají.

Dome de la Grave (nemocnice)

Pak jsem přeběhla řeku zpět a vydala se vlevo ke kostelu Notre Dame de la Daurade.

Výhled na řeku od Notre Dame de la Daurade

Odtud je to jen kousek do jakobínského kláštera. Hlavní kostel kláštera je přístupný zdarma, za přilehlé prostory si připlatíte. Pár kroků odsud je už Place du Capitole. Pak jsem se zatoulala do starých uliček, kde architektura (hlavně kování na balkónech) naprosto úžasná.

Jakobínský klášter

Žel člověk musí občas koukat i pod nohy, protože ne všichni majitelé pejsků jsou poctiví. Nakonec jsem se stavila v museu des Augustins, kde za €5 můžete zkouknout krásná umělecká díla z různých historických období. Určitě dobře investované peníze. A jelikož mi zbýval ještě druhý den dopoledne, snažila jsem si něco nechat i na další den.

Museé des Augustins

Den druhý – opět městská turistika

Začala jsem prohlídkou katedrály St. Etienne, ke které prakticky přiléhá Monument aux Morts, který je pomyslnou vstupní branou do parků v centru Toulouse. V Allées Francois Verdier byly bleší trhy.

Allées Francois Verdier

Těšila jsem se na Grand Rond a botanickou zahradu, ale k mému zklamání byly všechny parky z nějakých bezpečnostních důvodů zavřeny:(. Čímž mi padla hlavní část programu, tak jsem se šla podívat k Palais de Justice (což není nijaké veledílo) a courla se uličkami kolem Marché des Carmes.

U Grand Rond

Odsud vedoucí Rue des Filatiers je taková restaurační ulice, takže pokud chcete zažít trochu ruchu a plné stolky za slunného dne, zkuste sem zajít mezi 12-14. hodinou. O ulici vedle jsem se zašla podívat do kostela Notre Dame de la Dalbade, kde nebyla ani noha a člověk si tak může vychutnat krásné ticho uprostřed rušného města.

Notre Dame de la Dalbade

Celkově mám pocit, že většina turistů jde nějakými hlavními tahy a v bočních uličkách máte poměrně klid, přitom jsou sami o sobě hezké a zajímavé. Pokud vám ještě zbude čas, můžete se projít podél kanálu směrem k nádraží s prohlídkou kostela St. Aubin, ale kolem kanálu jezdí dost aut, tak je snad i lepší se proplétat uličkami. Na mnoha místech, hlavně tedy na Place du Capitole a kolem budov muzeí, chytnete místní wifi Toulouse, která je zdarma při zadání jména a emailu. Jinak pokud budete ve své cestě Francií pokračovat autobusem, tak Gare Routiere je hned vedle vlakového nádraží (a je tam záchod zdarma, kdyby vás to zajímalo). A hurá na další cestu, tentokrát ještě do Bordeaux.

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.